Mraveniště v II. A

Někdy paní učitelka říká, že je to ve třídě jako v mraveništi. Všichni jsou v pohybu a každý nějak pracuje. Když děti narazily v učebnici na článek o mravencích, objevila se řada otázek na toto téma.

Do třídního „parkoviště otázek“ přistály dotazy typu: Kolik žije v mraveništi mravenců? Čím se živí? Jak je možné, že se dostanou do domu přes zavřené dveře? Jak jsou rychlí? Kolik královna naklade vajíček? Protože otázek bylo ještě více, rozhodli jsme se tématu věnovat v centrech aktivit.

Důkladně jsme se připravili a sehnali si potřebnou literaturu. Objevili jsme spousty zajímavých videí na internetu. Zjišťovali odpovědi na naše otázky. Vytvořili informační plakáty pro ty, kteří o mravencích vědí jen zlomek toho, co teď my. Bonusem byla i mravenčí písnička a tvoření mravenčího obydlí.

Celý projekt byl ukončen s tím, že děti znají na všechny otázky odpověď. Dovedou prezentovat svoji práci. Vyhledávat fakta a informace. Mluvit před ostatními. Vzájemně si pomáhat.

Jana Bergerová, třídní učitelka