Cykloturistický výlet 5. a 6. ročníku

Druhý červnový týden vyrazili žáci 5. a 6. ročníku na vícedenní cykloturistický výlet do Krkonoš. Naším útočištěm se stala Černá bouda nad Janskými Lázněmi. Výletu se zúčastnilo celkem 46 dětí a 6 dospělých osob. Zaměřili jsme se především na rozvoj tělesné zdatnosti a obratnosti, orientace v terénu a práci s mapou. Primárně byla celá skupina rozdělena na dvě skupiny cyklistů a turistů.

Krkonoše pohledem turistů

Po příjezdu a ubytování na pěkných pokojích s vlastním sociálním zařízením jsme vyrazili na krátkou vycházku s cílem prozkoumat nejbližší okolí našeho hotelu. Objevili jsme nedaleký televizní vysílač a pokračovali jsme dál kolem Sokolské boudy směrem na Zrcadlovky. Na večer jsme měli domluvenou zajímavou přednášku horské služby, kde jsme se dozvěděli, jak se po horách pohybovat a jak se zachovat v krizové situaci. Den jsme zakončili strašidelnou stezkou odvahy.

Úterní počasí nás přinutilo pozměnit program a dopoledne jsme si zkrátili hraním her. Odpoledne jsme vyrazili na okružní procházku Černohorským rašeliništěm, jehož atmosféru podtrhla všudypřítomná a mírně ustupující mlha. Bylo to velice působivé.

Trasa středečního celodenního výletu vedla přes naši nejvyšší horu Sněžku. Panoramata se sice nekonala a tak máme o důvod víc se tam zase vrátit, ale když se občas mračna rozestoupila, naskytl se nám omračující výsečový výhled do údolí. Po hřebenech, přes Luční boudu, Výrovku a Kolínskou boudu jsme se vrátili zpět na hotel. Cestu tam i zpět nám zpestřilo kozí stádečko. Tento den jsme urazili kolem 23 km, což některé účastníky zmohlo natolik, že následující den zvolili odpočinkovou herní variantu s krátkou vycházkou kolem hotelu. Ti zdatnější vyrazili na další celodenní výlet k vojenským bunkrům.

Zábavnou divadelní scénkou zahájily poslední společný večer dívky z 5. A, chlapci z 6. třídy se pak ujali režie diskotéky, která naplnila zbývající večer a završila tak náš pobyt. Všichni jsme si ji jaksepatří užili.

Krkonoše na kole

První den odpoledne jsme vyrazili na zkušební jízdu, abychom otestovali naše kola a fyzickou zdatnost. Podle výkonnosti jsme se rozdělili na tři skupiny, ve kterých jsme jezdili po zbytek výletu. Během první jízdy jsme si vysvětlili, jak se správně přehazuje a pečuje o kolo. A v neposlední řadě jsme si řekli pravidla nezbytná pro bezpečnou jízdu. Při večerní kontrole kol jsme objevili první defekt – píchlou duši Davida Chrpy. Servisní tým, ve složení Petr Krčmář, David Žila, Jakub Šeterle a Filip Pavlík, opravil rychlostí techniků z formule 1 vzniklou závadu.

V úterý nám cyklistům počasí nepřálo, a proto jsme vyrazili společně s turisty na nedaleké rašeliniště. Ve středu jsme vyrazili na celodenní výlet s cílem dobytí Luční boudy. Od chaty jsme sjeli ke Kolínské boudě a následně nás čekal náročný výšlap přes Liščí horu (1 363 m n. m.), Bufet Na Rozcestí (1 344 m n. m.), Výrovku až na Luční boudu (1 410 m n. m.). V průběhu cesty nás mile překvapily poslední zbytky sněhu, které jsme využily ke koulovačce. Po vydatném obědě na Luční boudě nás čekalo šestnáctikilometrové klesání do Horního Maršova, kde nás očekával autobus. Jízdu z kopce si všichni užili.

Ve čtvrtek se naším cílem stala vojenská pevnost Stachelberg. Ráno nás autobus přiblížil na Pomezní boudy a odtud jsme už zase šlapali do pedálů. Během cesty jsme viděli nejstarší hřbitov a křížek v Krkonoších, „buvoly“ alias skotské horské plemeno a pohraniční vojenské bunkry. Jeli jsme terény, které si užili především kluci.

Za tři dny jsme ujeli celkem 86 kilometrů, dvakrát jsme píchli duši, jednou prodřeli pneumatiku a zaznamenali dva lehké pády bez újmy na zdraví. S ubytováním a stravováním byly děti velice spokojené. Velké díky patří pedagogickému dozoru a hlavně Pepovi (Josefu Lodínovi), který pro nás jednotlivé trasy naplánoval.